SINTERKLAAS 2023: FEEST TROTSEERT IMPACT INFLATIE

Dit jaar viert 53% van de Nederlanders Sinterklaas, waarmee het steevast tot de populairste tradities in Nederland blijft behoren. De grappen en avonturen in het dagelijkse Sinterklaasjournaal worden niet voor niets in vele klaslokalen herbeleefd. Koploper qua inkoop dit jaar is strooigoed (pepernoten kruidnoten etc.) dat door 30% van de consumenten wordt gekocht.

In opdracht van VBZ, de branchevereniging voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten, hield Peil.nl een representatieve peiling onder 6.500 respondenten door het hele land. De impact van de inflatie in supermarkten is duidelijk te merken wat betreft inkoop van zoete lekkernijen: zeven op tien consumenten kiest – sterk afhankelijk van diens inkomen – voor aanbiedingen.

Dennis Teeken, commercieel directeur van (VBZ-lid) Koninklijke Verkade: “Gemiddeld koopt de Nederlander twee Sinterklaas-items per jaar. Verrassing en verleiding op de winkelvloer is en blijft daarbij belangrijk. Naast onze chocoladeletters hebben we dit jaar koekproducten aan ons Sinterklaas-assortiment toegevoegd. Daarmee konden we het seizoen eerder starten en een bredere doelgroep aanspreken.

foto: VBZ

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Print
Email

Nu op de radio:

Actieve playlist

maandag 30 juni 2025

Last on air:
09:02 Commercial with ElektraVer 2023 (00:25)
09:04 Commercial with Maagdenberg 2024 (00:36)
09:05 J-Jingle with Uuropener goedemorgen altijd nieuws altijd muziek (00:12)

Now on air:

Pertijs, Richard with Lekker1

Next on air:
10:06 Corry Konings with Adios Amor (03:26)
10:09 Dylano Van Veltum with Een Beetje Geld Voor Een Beetje Liefde (02:37)
10:12 Frans Van Dorland with For Always And Forever (03:10)

Laden...

Laden

Laden…