Het Alexander Monro Ziekenhuis en TBWA\NEBOKO hebben een Bronzen Leeuw gewonnen tijdens het internationale Cannes Lions festival voor het Borstkanker Alfabet, onderdeel van de campagne ‘Ken je borsten’. Dit initiatief belicht 26 symptomen en factoren van borstkanker op een heldere manier om bewustwording rondom vroege ontdekking te vergroten.
Tijdens Cannes Lions worden de beste campagnes wereldwijd bekroond met een gouden, zilveren of bronzen leeuw. Met meer dan 26.000 inzendingen is een nominatie al bijzonder. De campagne werd in drie categorieën genomineerd en won een bronzen award. Marjolein de Jong, bestuurder van het Alexander Monro Ziekenhuis, benadrukt het belang van deze erkenning:
“Vroege herkenning redt levens. Met ruim 3.000 sterfgevallen per jaar in Nederland is het essentieel om kennis over vroege symptomen te verspreiden. Deze award vergroot de urgentie van vroege detectie en geeft onze awareness-campagne een extra impuls.” De inzending is te bekijken via: https://youtu.be/hPVRMRoiO_I?si=qSgT7M2A2tBbmlsr
foto’s: Alexander Monro Ziekenhuis