BOEK- EN FILMBESPREKING VAN 9 FEBRUARI IN OP DE KOFFIE BIJ ERIC.

LITERAIRE ROMAN

De auteur is Rox van der Helm en de titel is; EEN DUIF ONDER HET BED en heeft 228 blz.

Xandra is achttien als ze een burn-out krijgt en beland in een depressie. Ze heeft een moeizame relatie met haar moeder, die ervoor zorgt dat haar liefdesrelatie met Max onder druk komt te staan. Ze krijgt een onverwacht cadeau, een rode kater, daarmee probeert Xandra overeind te blijven in wat soms, een niemandsland lijkt. In deze ontroerende roman wordt de lezer meegenomen naar een studentenhuis en sessies bij een psycholoog. Ook vriendschappen en mislukte dates komen voorbij. Zal het Xandra lukken haar stukje geluk, én plekje te vinden op de wereld?

THEMABOEK

De auteur is Ties Joosten en de titel is;DE BLAUWE FABEL en heeft 256 blz.

Geen bedrijf maakt Nederlanders trotser dan de KLM. In dit boek word aan de hand van minutieus historisch onderzoek en op basis van tientallen interviews met insiders vertelt hoe de KLM keer op keer profiteert van de Nederlandse liefde voor de zwaan. Of de KLM nu geraakt wordt door crises, pandemie of door opkomend nationalisme, de regering staat altijd klaar om haar met een grote zak geld te redden. Nu de klimaatcrisis de toekomstperspectieven van het luchtvaartbedrijf langzaam doet vervagen, is het tijd om de oude zwaan recht in de ogen te kijken. De tijd van ongebreidelde groei is voorbij. Ties Joosten legt helder uit dat de KLM zonder een krimpstrategie geen toekomst heeft.

FILMBESPREKING

De volgende films zijn te bekijken in de bioscopen; Cineservice Etten-Leur, City Roosendaal en Kiek in de Pot te Bergen op Zoom.

MYSTERIE/THRILLER met als titel; DEATH ON THE NILE.

Deze trip begint op een glamoureuze cruiseboot op de Nijl. Dan verandert deze luxe trip in een angstaanjagende jacht op een moordenaar, wanneer een huwelijksreis wordt opgeschrikt door agressieve moorden. Dit is het sinistere verhaal van obsessieve liefde en de moordende consequenties hiervan.

ROMANTISCHE KOMEDIE met als titel; MARRY ME.

Zangeres en superstar Kat Valdez en de aantrekkelijke rising star Bastian zijn het meest sexy celebrity koppel ter wereld. Hun hit-song Marry Me klimt steeds hoger in de hitlijsten, en ze staan op het punt van trouwen tijdens een concert in aanwezigheid van hun fans wat ook gelivestreamd gaat worden. Charlie Gilbert, een gescheiden wiskundeleraar is overgehaald door zijn dochter Lou en wordt meegesleept naar dit concert.

Enkele seconden voor de ceremonie komt Kat erachter dat Bastian is vreemdgegaan met haar assistent. Haar leven dreigt in te storten voor miljoenen fans. Dan krijgt ze oogcontact met Charlie en maakt de impulsieve beslissing met hem te trouwen. Wat begint als een ondoordachte en spontane reactie verandert in een onverwachte, maar tevens gecompliceerde romance.

BALLET met als titel; ROMEO EN JULIA.

In deze speciale Valentijnsdag-uitvoering proberen de gedoemde geliefden Julia Capulet en Romeo Montague, uit elkaar vijandig gezinde families hun weg te vinden in het kleurrijke en levendige Verona van de renaissance. Het orkest is van het Royal Opera House.

NEDERLANDSE ROMANTISCHE KOMEDIE met als titel; IK WIST HET.

DRAMA met als titel; RIDERS OF JUSTICE.

Aanvullende filminformatie;