Het Prins Bernhard Cultuurfonds start een nieuwe, landelijke campagne om geld op te halen voor het Nederlandse Verenigingsleven. Deze vervangt de jaarlijkse Anjeractie collecte.
Van fanfares tot vogelspotters en van brassbands tot zondagsschilders in het hele land: alle lokale amateurverenigingen zijn voor het Cultuurfonds belangrijk en kunnen meedoen. De campagne is vanaf 23 mei tot 6 juni te zien op tv, in de kranten, op de radio en alle sociale kanalen.
Door de opmars van het elektronisch betalen hebben mensen minder vaak contant geld in huis en is sinds twee jaar de actie mobiel georganiseerd: geen bussen en collectanten meer langs de deur, maar eenmalig, veilig en anoniem doneren via het scannen een QR-code. Collectanten hoefden niet meer met geld over straat en elke QR-gift stond meteen op de rekening van Cultuurfonds, veiliger voor de collectant én makkelijker voor de organisatie. Gezien de hoge kosten van het tijdrovende mobiele collecteren is het nu tijd voor een volgende stap en komt er een landelijke campagne, waarbij het Cultuurfonds de hele opbrengst weer teruggeeft aan de deelnemende lokale organisaties, stichtingen of verenigingen.
Kijk voor meer informatie op www.cultuurfonds.nl/