MEER DIGITAAL CONTACT IN BRAVIS ZIEKENHUIS

In het Bravis ziekenhuis kunnen 4 op de 5 poliklinische patiënten digitaal contact opnemen met hun zorgverlener. Bravis gebruikt daarvoor de app BeterDichtbij. Inmiddels werken twintig van de vijfentwintig poliklinieken met de app, die een toevoeging is in de communicatie met patiënten. Zo vindt inmiddels 29% van de consulten digitaal (telefonisch of digitaal) plaats.

Zo’n 900 patiënten hebben zelf hun gezondheidswaarden gemeten met de thuismeten app en zijn er plannen om samen met de zorgpartners een regionaal monitoringscentrum op te zetten. Ook kunnen huisartsen met meekijkconsulten hun vragen rechtstreeks stellen aan de arts van het ziekenhuis. Bravis zet in op een verdere digitalisering, maar niet iedere patiënt is digitaal vaardig.

Daarom heeft Bravis op beide locaties een DigiTuin. Hier begeleiden vrijwilligers patiënten stap voor stap bij digitale ontwikkelingen, zoals BeterDichtbij, beeldbellen en het inloggen in het digitale patiëntendossier MijnBravis. Ook op de Bravispunten zijn medewerkers aanwezig om patiënten te helpen bij de beeldbel-consulten.

 

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Print
Email

Nu op de radio:

Jordy Carrero - Liefste

Laden...

Laden

Laden…