Zodra een inwoner van de gemeente Rucphen chronisch incontinent is, waardoor er meer restafval (in de vorm van incontinentiemateriaal) wordt aangeboden, dan komt die mogelijk in aanmerking voor een geldende regeling. De voorwaarde is het indienen van een medische verklaring van de huisarts of specialist en een bestel- of aflever bon van de apotheek voor de levering van incontinentiemateriaal.
Wijze van aanbieden en ledigen voor de inzameling van incontinentiemateriaal wordt gebruik gemaakt van persoonsgebonden mini containers die aan het huisadres worden geplaatst. Wekelijks, op vrijdag, wordt de route voor medisch afval gereden in de gemeente en worden de minicontainers geleegd. Zowel voor de levering van de minicontainer als het ledigen ervan worden geen kosten in rekening gebracht.
Het is dus mogelijk om op medische indicatie een speciale container aan te vragen voor het weggooien van incontinentiemateriaal. Deze aanvraag doe je via de gemeente Rucphen met een briefje erbij van de huisarts en een pakbon van de levering door de apotheek van het incontinentiemateriaal. Voor verdere informatie Gemeente Rucphen telefoon: 349500