Donderdag 30 maart presenteerde SnowWorld haar toekomstplannen waarin zij de status van ‘skigebied’ claimt. De komende jaren zullen in het teken staan van het positioneren van alle acht vestigingen van SnowWorld als skigebieden, waar het hele jaar door iets te beleven is. Daarmee breidt het bedrijf de focus uit naar andere activiteiten naast de sneeuw.
Met de claim ‘Bergen vol plezier in het skigebied van hier!’, verruimt de organisatie haar boodschap naar een veel breder palet aan activiteiten dan louter skiën en snowboarden. De merken Adventure Valley (outdoor parken), IceKart Rucphen en IndoorSkydive Roosendaal krijgen een nieuw logo zodat deze activiteiten nog sterker verbonden zijn aan het overkoepelende SnowWorld.
Men wil, net als in de Alpen, een skigebied zijn waar het volstrekt logisch is dat je naast skiën ook andere activiteiten kunt doen. Niet alleen in de winter, maar gedurende alle seizoenen. Promotioneel wordt er ingezet op een marketingcampagne die per april start, onderdeel van de campagne is het 1+1 gratis aanbod waarbij de tweede persoon gratis toegang heeft tot de pistes van SnowWorld.